GE-VE RETROTUNING
Kadett C Station
Kadett C City SR
Motor-revisie Sedan Edwin
Schuurvondst-WinterKadett
Jolanda's Aero deel 2
Jolanda's Aero deel 1
Project GT/E deel 5
Project GT/E deel 4
Coupé van Oscar deel 3
Coupé van Oscar deel 2
Coupé van Oscar deel 1
Project GT/E deel 3
Project GT/E deel 2
Project GT/E deel 1
Project GT/E deel 1
Mijn geel-zwarte Kadett C Coupé 1.9 GT/E bouwjaar 1976.

Op deze pagina kunnen jullie alles lezen en de foto's bekijken vanaf het besluit tot restaureren van de geel-zwarte Kadett C GT/E tot het moment dat de carroserie klaar is om naar de spuiter te gaan........

Een overzicht van alle gebeurtenissen:

Er was eens een Kadett C 1.9 GT/E van bouwjaar 1976.

Afbeelding

Op deze foto is de Kadett nog in een erg goede staat. Maar aangezien de restauratie alweer ruim 16 jaar geleden gedaan was ............ werd het langzaam aan allemaal wat minder mooi.

Vandaar dat ik in januari 2006 ben begonnen met de restauratie. Klinkt eenvoudig: Je haalt het interieur eruit, vervolgens de motor.

Afbeelding





Afbeelding

En al wat overblijft is een kaal restauratie-object:



Afbeelding

Op deze manier is het alleen niet altijd handig om aan de bodem te werken. Een goede bekende weet hier wel een oplossing voor. En zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Als je de carrosserie gaat aanpakken, moet de rest natuurlijk ook tiptop zijn. Vandaar dat ik de as ook meteen onder handen heb genomen. Hier een foto van de as zoals die onder de auto uitkwam:

Afbeelding

Uit elkaar gehaald om te laten zandstralen:

Afbeelding

En toen alles in de zwarte epoxyprimer gespoten. (Hij moet dus nog gelakt worden)

Afbeelding
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In februari 2006, ik heb dan de bodem en beide wielkuipen aan 1 kant, schoongemaakt, hebben we besloten eerst de Kadett Sedan Junior af te maken. Twee auto's tegelijk restaureren werkt niet.

In maart 2006 staat de GT/E er dan ook zo bij:

Afbeelding

In diezelfde periode heb ik ook besloten dat ik deze GT/E wat sportiever op ga bouwen. Ik heb een verbredingsset gekocht en het idee is om het ongeveer zo op te bouwen:

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

December 2008

Nadat het project lang stil heeft gelegen door o.a de restauratie van de Kadett Junior en de verbouwing van de nieuwe werkplaats, ben ik weer eens aan de GT/E begonnen.

Hieronder een paar updates

Afbeelding

Dit is de veerschotel linksachter.

Afbeelding

Deze originele nieuwe veerschotel wordt er weer ingelast.

Afbeelding

Februari 2009

Na dat de bodemplaat onder de veerschotel vernieuwd is, heb ik de veerschotel weer vastgelast aan de bodemplaat.

Afbeelding

Nu is de voorzijde even aan de beurt.

Afbeelding

Aan de voorzijde het rotte deel vervangen door een nieuw stuk plaat.
De plaat is er tussen gezet en niet erover.

Afbeelding

Afbeelding

En aan de binnenzijde van de binnendorpels links en rechts voor ook plaatjes erin gezet.

Afbeelding

Afbeelding

En aan de achterzijde de veerschotel rechts er ook vanaf gehaald.

Afbeelding

Mei 2009

De laatste paar weken weer eens tijd gehad om wat aan de GT/E te doen.
Hieronder een kleine update.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd een 1.0 ZF 5 versnellingsbak gekocht en dus ook gelijk de steunen onder de auto passend vastgelast.
Met dank aan Dennis die een handje heeft meegeholpen.


Afbeelding

Afbeelding

En de uitbouwset was als volgende aan de beurt.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog wat puntjes afwerken aan de binnenkant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Augustus 2009

Ik heb een setje brede velgen kunnen kopen. Met de banden erop ziet dat er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2x ATS 9,5x13 met bandenmaat 235/50/13 (achter)
2x ATS 8x13 met bandenmaat 215/50/13 (voor)

Hieronder is het verschil met originele bandenmaat goed te zien.

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oktober 2009

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De andere kant.

Afbeelding

Afbeelding

Om de wielen en het uitbouwset te passen en af te tekenen, de achteras er los onder gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

December 2009

Van een mede-Kadett c liefhebber, die gestopt is met zijn Kadetthobby, heb ik de motor en div. onderdelen overgenomen.
Het is een 2 liter motor die opgeboord is naar 2.5 liter, met een 2.4 krukas en speciale zuigers.
Het blok en cilinderkop zijn compleet bewerkt met grote kleppen en verzwaarde veren, versterkte oliepomp en koeler.
Er zit een stalen verlicht vliegwiel met een BMW M3 koppeling op.
De motor heeft bijna 200 PK met een koppel van 252 NM.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd is ook de ZF versnellingsbak uit elkaar geweest en helemaal gereinigd en gecontroleerd, het binnenwerk ziet er nog als nieuw uit en heeft weinig geleden.

Afbeelding

Alleen moeten de steun, pook en aandrijfas nog gedaan worden.

Afbeelding

December 2009 en Januari 2010

Om het sportieve weggedrag nog beter te maken, heb ik een korte stuurhuis overbenging aangeschaft.

Afbeelding

De laatste dagen van 2009 weer tijd gehad om wat aan de Kadett te klussen. Ik heb de wielrand rechts eruit gehaald, en ben begonnen met de ruimte weer op te vullen.

Afbeelding

Afbeelding

En begin januari 2010
De rechter- en de linkerzijde helemaal dichtgelast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

April 2010

De afgelopen tijd de bodem helemaal kaal gemaakt, en gisteren en vandaag alvast de bodem en de wielkasten achter in de epoxieprimer gespoten.
De wielkasten voor zijn de komende tijd aan de beurt.

Afbeelding

Afbeelding

De bodem moet nog 1 keer gespoten worden dus toch maar even de rolkooi te voorschijn gehaald en even in de carrosserie geplaats en passend gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mei 2010

Het stuurhuis ook weer in elkaar gezet.

Afbeelding

Afbeelding

De pook weer netjes in orde gemaakt.
VOOR:

Afbeelding

Afbeelding

NA

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oktober 2010

Na een druk meetingseizoen en een heftige periode in de familie, heb ik toch weer wat tijd gevonden om aan de Kadett te werken. De hele bodem is nu klaar.
Nu nog even wat aan de binnenkant werken en de rolkooi even goed passend maken en dan gaat de carrosserie naar de spuiter.

Afbeelding

 





WelkomOver mijNieuws-AgendaFoto'sProjectenMeetings-Evenementen etc.VERKOCHT Kadett C SedanContactLinks