GE-VE RETROTUNING
Kadett C Station
Kadett C City SR
Motor-revisie Sedan Edwin
Schuurvondst-WinterKadett
Jolanda's Aero deel 2
Jolanda's Aero deel 1
Project GT/E deel 5
Project GT/E deel 4
Coupé van Oscar deel 3
Coupé van Oscar deel 2
Coupé van Oscar deel 1
Project GT/E deel 3
Project GT/E deel 2
Project GT/E deel 1
Project GT/E deel 5
Vanaf hier zal ik jullie op de hoogte houden van de motoropbouw , het inbouwen van de motor en versnellingsbak en de andere vorderingen aan de opbouw van de GT/E.

Woensdag 10 augustus
Vandaag heb ik als eerste de versnellingsbak gespoten en opgebouwd.
Bij het inbouwen liep ik toch tegen een probleem aan.
Omdat ik een stalen vliegwiel met een BMW M3-koppeling heb, kwam de druklagerhuls tegen het binnenste van de koppelingsplaat aan. Ik heb toen de versnellingsbak ingebouwd en de motor weer uitgebouwd. (Een hoop extra werk dus)
Na wat meet- en denkwerk, heb ik uiteindelijk een paar mm van de huls afgeslepen. De motor weer ingebouwd en nu past alles perfect. Maar het heeft me dus meer tijd gekost dan ik verwacht had.

Op onderstaaande foto de versnellingsbak na het schoonmaken.



Daarna de versnellingsbak gespoten.



Het probleem met de druklagerhuls



En dan zit alles uiteindelijk toch op zijn plek.



Aankomend weekend geen tijd voor de Kadett, dus de volgende update laat nog even op zich wachten.

10 september 2011
Hier dan eindelijk weer een update. De afgelopen weken hebben we diversen meetings bezocht (zie de meetingblogs) en hebben we ook nog lekker vakantie gevierd. Lekker genieten samen en even (bijna) geen auto's. We zijn veel op pad geweest samen en gedurende een midweek ook nog lekker naar Texel geweest. Geen tijd gehad dus om aan de Kadett te werken.
Dit is het laatste weekend van de vakantie, maar vandaag toch nog een beetje aan de Kadett geklust.

Ik heb de oliekoeler gespoten en passend gemaakt, zodat hij goed vrij van de radiateur zit.

Afbeelding

Verder de dynamo uit elkaar gehaald zodat hij schoongemaakt kan worden. Er komen ook nog nieuwe lagers in.

Afbeelding

In de eerste week van de vakantie heb ik de vloerplaten binnen gekregen, die ik heb laten maken. Deze zijn op maat gemaakt voor de Kadett. Ik heb ook meteen nog een accuplaat en een beugel voor het ruitenspoeierreservoir laten maken.
De accu en het ruitenspoeierreservoir komen achter in de kofferruimte.

Afbeelding

Maandag 12 september
Vanavond de dynamo in elkaar gezet met nieuwe lagers en een nieuwe spanningsregelaar, en gelijk op de motor gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag 18 september
Dit weekend weer goed benut. Ik heb de uitlaat aangepast. Die paste niet goed bij de bodem en bij de versnellingsbaksteun, maar nu loopt hij overal goed vrij.

Ook heb ik de inlaatpoorten van de cilinderkop met een freesje aangepast aan de inlaatspruitstukken (de gaten waren groter dan de inlaat kanalen), zodat er een vloeiende doorstoming is van het benzine/lucht mengsel. Meteen ook de pakkinggaten aangepast.
Verder heb ik de inlaatspuitstukken mooi in lijn vastgezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De ontsteking schoon gemaakt en wat schroefjes gewisseld en gespoten.
Ook alvast olie op de motor gedaan en de oliepomp gevuld met olie, zodat hij ook de olie kan aanzuigen.
Met behulp van een lange schroevendraaier de oliepomp rondgedraait totdat er overal olie zit. Dat is te zien als er langs de klepstoter olie uitkomt. Je draait net zolang totdat de achterste ook olie heeft.

Afbeelding

De waterslangen en thermostaathuis op de motor gezet, en de koelvin met radiateur nu definitief vastgezet.

Afbeelding

Zondag 25 september

Vandaag de carburateurs schoon gemaakt en met nieuwe pakkingen en ringen weer in elkaar gezet. De carburatuers op de spruitstukken gezet, het gasmechanisme en de kelken gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Zondag 9 oktober

De laatste update is al weer even geleden, maar ik heb in de afgelopen weken niet stil gezeten. Veel kleine dingen gedaan.
Wat heb ik zoal gedaan:

- de remklauwen voor helemaal blank gemaakt en gespoten, ook nieuwe afdichtrubbers voor de zuiger erin gezet.
- het hele remsysteem gevuld met remvloeistof en ontlucht.
- Koppelingskabel gemonteerd.
- Km tellerkabel aangesloten.
- Zelf een gaskabel gemaakt en erop gezet.
- Thermo-schakelaar in de radiateur geplaatst.

Afbeelding

Gisteren en vandaag heb ik de kabelboom onder handen genomen.

De kabelboom heb ik aangepast voor:

- elect koelvin via thermoschakelaar en handbediende schakelaar
- elect benzinepomp
- accu achterin
- hoofdschakelaar in dashboard
- elect ontsteking

Bij de kabelboom naar achteren toe ook meteen de slang voor de ruitensproeier erbij gedaan. Deze komt nl. ook achterin (net als de accu)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gelijk wat delen erin gezet.

Afbeelding

Zondag 23 oktober:
De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten. Ik heb de kabelboom in de motorruimte en kofferruimte verder ingetaped en aangesloten.
Ook nog veel kleine dingen gedaan.

Afbeelding

Zo heb ik de accubak en accu geplaatst en aangesloten, verder heb ik de benzinepomp voor carburateurs geplaatst.

Afbeelding

Het ruitensproeierreservoir met steun ook achter in kofferruimte geplaatst en aangesloten

Afbeelding

De verlichting voor en achter geplaatst en aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

De achterbumper zit er ook mooi op.
En als laatste vandaag ook de zijramen geplaatst. Ik heb voor vaste ramen gekozen i.p.v. de originele klapraampjes

Afbeelding

Op woensdag 2 november heeft Geert de GT/E voor de eerste keer gestart. Altijd weer een spannend moment..........
Zaterdag 5 november is er een video gemaakt van de GT/E met lopende motor. Zie:
http://s58.photobucket.com/albums/g260/JollekeGTE/Videos/

Verder heeft Geert dit weekend weer vanalles aan de GT/E gedaan. Hier een update van zaterdag 5 en zondag 6 november:
De voorschermschroeven gespoten en de schermen op de auto gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meteen ook de motorkapsluitpen en windhaak erop gezet.

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag het dashboard en klok in de auto gezet.

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag zaterdag 12 november hulp gehad van Jos met het maken en lassen van de lampenbeugel. Vanavond de lampen er alvast op gezet.
De beugel moet nog wel zwart gemaakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag 13 november:
Vandaag de voorruit en achterruit erin gezet en de raampees gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag 20 november:
De passagiersstoel en beide gordels vandaag geplaatst en gemonteerd.

Afbeelding

Ook de brandblusser heeft een plekje gekregen

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag en zondag 3 & 4 december de laatste loodjes zijn nu goed in gang gezet. Het interieur is op een paar kleinigheidjes na ook klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit weekend heb ik de beugel erop gezet. De beugel is mooi gepoedercoat, net als de wielmoeren, met dank aan Dennis.

Vanmorgen heb ik de auto op de kar gezet en naar de wasbox gereden om hem even van alle stof te ontdoen.
Daarna alvast een paar stickers erop gezet, zie het resultaat hieronder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu moeten er nog een paar puntjes op de i worden gezet, uitlijnen, na laten poetsen bij Erwin Peters, APK keuren en diverse kleine dingen.

EN ALS ALLES KLAAR IS, IS HIJ ALS PRIMEUR TE BEWONDEREN OP DE BEURS "CLASSIC CARS EN TOPMOBIELS" IN HET MECC TE MAASTRICHT 13 T/M 15 JANUARI 2012. (in de stand van de Fedoc waar de Opel Kadett C Club ook staat)

16 januari 2012:

Foto's van de GT/E op de beurs in het MECC vind je hier:
http://www.retrotuning.nl/page8.php?post=7

12-03-2012
Vandaag is de GT/E APK gekeurd en weer aangemeld. Er kan nu dus weer mee op de weg gereden worden. En de APK is voor 2 jaar geldig, dus dat is ook mooi!!


WelkomOver mijNieuws-AgendaFoto'sProjectenMeetings-Evenementen etc.VERKOCHT Kadett C SedanContactLinks